Jak naprawiamy ?

Obsługa zleceń na najwyższym poziomie wymaga profesjonalnych i sprawdzonych narzędzi. Wieloletnie doświadczenie w branży nauczyło nas, że nie można stać w miejscu. Szkolenia oraz inwestycje to podstawa dobrze prosperującego serwisu. Zaplecze techniczne wyposażyliśmy w nowoczesny sprzęt pozwalający wykryć praktycznie wszystkie usterki.

Posiadamy najnowsze urządzenia do lutowania elementów w technologii BGA, µBGA, SMD, FLIP CHIP wraz z kamerą inspekcyjną, która pozwala w czasie rzeczywistym nadzorować proces lutowniczy, profesjonalną stację lutowniczą hot-air wraz z wydajną kolbą lutowniczą, zasilacze laboratoryjne, podgrzewacze płyt PCB. Wysokiej klasy sprzęt diagnostyczno-pomiarowy, oscyloskop, niezawodną i niezastąpioną w nowoczesnym serwisie elektroniki kamerę termowizyjną, maszynę do reballingu, najnowsze programatory układów BIOS, KBC oraz matryc LCD, mikroskop optyczny, karty diagnostyczne pamięci RAM i CPU oraz wiele innych narzędzi. W swoim wieloletnim dorobku zgromadziliśmy bardzo rozbudowaną bazę schematów płyt głównych, schematów boardview, wsadów programowych do układów BIOS oraz KBC. Posiadamy również aktywne konta do światowych portali z nieograniczoną bazą tejże wiedzy.

Ale najważniejsze, co posiadamy to wiedza i doświadczenie pozwalające nam w pełni korzystać ze zgromadzonego zaplecza technicznego, naprawiając powierzony nam sprzęt w sposób profesjonalny w jak najkrótszym czasie.

Wszystkie nasze narzędzia i stanowiska pracy są zgodne z wymaganiami stawianymi przez normy ESD oraz IPC. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w dziedzinie naprawy elektroniki oraz odpowiednie szkolenia branżowe potwierdzone certyfikatami.

Najczęściej spotykane usterki:

Laptopy

  • uszkodzenia płyt głównych, awarie układów zasilania lub zwarcia

Wszystkie rodzaje uszkodzeń płyt głównych poddawane są naprawie. Serwis kończy się kompleksową diagnostyką oraz testami wydajności. Płyty główne wymieniamy tylko wtedy, gdy koszt naprawy przekracza ich wartość lub jest brak możliwości naprawy.

  • awarie matryc LCD

Do wymiany kwalifikują się matryce wyłącznie wtedy, gdy są uszkodzone mechaniczne lub jest brak możliwości ich naprawy. Wszystkie inne przypadki poddawane są próbie naprawy (uszkodzone gniazdo taśmy matrycy, zwarcia, brak podświetlenia, itd.).

  • zasilacze (brak ładowania)

Awarie zasilaczy, z którymi najczęściej można się spotkać to uszkodzenie wtyku. Podczas takiej naprawy wymieniamy cały przewód z wtykiem. Z uwagi na koszt nowego zasilacza, wszystkie inne awarie kwalifikują zasilacz do wymiany.

  • układy BGA

Uszkodzone układy BGA zawsze wymieniamy na fabrycznie nowe. Reballing układu wykonujemy wyłącznie w przypadku problemu z dostępnością nowego na rynku.

  • uszkodzenia klawiatur, touchpadów, palmrestów, obudowy, zawiasów, nośników danych, itd.

W przypadku takich uszkodzeń, wszystkie komponenty każdorazowo wymieniamy na fabrycznie nowe.

  • migracja danych z dysków HDD na SSD, bez utraty zawartości

W takich operacjach używamy stacji dokującej z funkcją klonowania lub sprawdzonych dedykowanych programów, kopiowanie przebiega w stosunku 1:1 bez utraty danych.

  • uszkodzenia dysków twardych

Najczęstszą spotykaną przyczyną awarii są uszkodzone sektory, cykanie dysku, itd. W pierwszej kolejności przystępujemy do próby naprawy uszkodzeń, następnie do odzyskania danych oraz klonowania zawartości na nowy nośnik.

  • uszkodzenia gniazd zasilania, portów USB, audio, itp.

Wszystkie gniazda wymieniamy na fabrycznie nowe, nie praktykujemy wymiany używanych gniazd z uszkodzonych płyt głównych.

  • awarie baterii

Wymieniamy tylko i wyłącznie na nowe, według preferencji klienta, oryginalne lub zamienniki.

  • uszkodzenia w wskutek zalania cieczą, upadku lub uderzenia

W takich przypadkach wypracowane mamy swoje procedury. Z doświadczenia wiemy, że wymagają one indywidualnego sprawdzenia i oceny uszkodzeń. Zalane elementy (klawiatury, itd.) wymieniane są na nowe, a płyty główne poddawane są szczegółowej kontroli. Wszystkie zalane i skorodowane komponenty zostają wymienione na nowe, uszkodzone ścieżki wymagają odbudowy. Urządzenia po upadku lub uderzeniu wymagają dogłębnej diagnozy i testów.

  • usterki systemowe, reinstalacja systemu

W przypadku braku możliwości uruchomienia systemu, w pierwszej kolejności należy dokonać próby jego naprawy. Gdy operacja nie przynosi oczekiwanego efektu, przystępujemy do zabezpieczenia danych użytkownika. Następnie wykonujemy ponowną instalacje systemy wraz z przywróceniem danych klienta.

W sytuacjach, gdy instalacja nowego systemu zawodzi, diagnozujemy problem pod kątem uszkodzeń samego sprzętu.

  • awarie sterowników, niepoprawne działanie oprogramowania, itd.

Niewłaściwe działania wbudowanych urządzeń lub oprogramowania wymagają ponownej instalacja sterowników lub naprawy instalacji oprogramowania. W przypadku braku poprawy przystępujemy do naprawy wewnętrznych urządzeń peryferyjnych.

  • przegrzewanie się układu chłodzenia, głośna praca wentylatorów

W pierwszej kolejności przystępujemy do wyczyszczenia układu chłodzenia oraz sprawdzeniu stanu technicznego elementów odprowadzających wysoką temperaturę. Uszkodzone wentylatory podlegają wymianie jak również pasta termoprzewodząca oraz termopady.

  • wirusy i programy szpiegujące

Tego typu przypadki wymagają indywidualnego sprawdzenia oraz podejścia. Infekcję sprzętu zaczynamy od skanowania i oceny zniszczeń systemu. Następnie usuwamy źródło problemu sprawdzonymi programami, które zapewniają dogłębne czyszczenie, naprawę uszkodzonego systemu oraz przeglądarek internetowych.

  • odzyskiwanie danych

Wysokowydajne i sprawdzone oprogramowanie, które posiadamy zapewnia odzysk danych z wszelkiego rodzaju nośników (dyski twarde, pendrive, karty pamięci, itd.). Odzyskane dane przenosimy na nowe nośniki według specyfikacji klienta.

Komputery PC

  • uszkodzenia płyt głównych, awarie układów zasilania lub zwarcia

Wszystkie rodzaje uszkodzeń płyt głównych poddawane są naprawie. Serwis kończy się kompleksową diagnostyką oraz testami wydajności. Płyty główne wymieniamy tylko wtedy, gdy koszt naprawy przekracza ich wartość lub jest brak możliwości naprawy.

  • uszkodzenia kart graficznych, itd.

Większość uszkodzeń kart graficznych poddawanych jest naprawie, którą kończymy testami wydajności. Karty graficzne wymieniamy wyłącznie wtedy, gdy koszt naprawy przekracza ich wartość lub jest brak możliwości naprawy.

  • awaria zasilacza

Uszkodzony zasilacz zostaje poddany ekspertyzie, w przypadku braku możliwości naprawy zostaje wymieniony na nowy.

  • rozwiązywanie problemów typu niebieski ekran (BSOD)

W pierwszej kolejności przystępujemy do próby naprawy błędu BSOD. Gdy operacja nie przynosi oczekiwanego efektu, przystępujemy do zabezpieczenia danych użytkownika. Następnie wykonujemy ponowną instalacje systemu wraz z przywróceniem danych klienta. W sytuacjach, gdy instalacja nowego systemu zawodzi, diagnozujemy problem pod kątem uszkodzeń samego sprzętu.

  • przegrzewanie się układu chłodzenia, głośna praca wentylatorów

W pierwszej kolejności przystępujemy do wyczyszczenia układu chłodzenia oraz sprawdzeniu stanu technicznego elementów odprowadzających wysoką temperaturę. Uszkodzone wentylatory podlegają wymianie jak również pasta termoprzewodząca oraz termopady.

  • uszkodzenia zasilaczy awaryjnych UPS

W przypadku awarii elektroniki zasilacza uszkodzone elementy poddawane są naprawie, podczas gdy uszkodzeniu uległy akumulatory, wymieniamy je na nowe.

  • wymiana gniazd i portów (porty USB, itd.)

Wszystkie gniazda wymieniamy na fabrycznie nowe, nie praktykujemy wymiany używanych gniazd z uszkodzonych płyt głównych.

  • usterki systemowe, reinstalacja systemu

W przypadku braku możliwości uruchomienia systemu, w pierwszej kolejności należy dokonać próby jego naprawy. Gdy operacja nie przynosi oczekiwanego efektu, przystępujemy do zabezpieczenia danych użytkownika. Następnie wykonujemy ponowną instalacje systemy wraz z przywróceniem danych klienta.

W sytuacjach, gdy instalacja nowego systemu zawodzi, diagnozujemy problem pod kątem uszkodzeń samego sprzętu.

  • uszkodzenia dysków twardych
  • Najczęstszą spotykaną przyczyną awarii są uszkodzone sektory, cykanie dysku, itd. W pierwszej kolejności przystępujemy do próby naprawy uszkodzeń, następnie do odzyskania danych oraz klonowania zawartości na nowy nośnik.
  • migracja danych z dysków HDD na SSD, bez utraty zawartości
  • W takich operacjach używamy stacji dokującej z funkcją klonowania lub sprawdzonych dedykowanych programów, kopiowanie przebiega w stosunku 1:1 bez utraty danych.
  • wirusy i programy szpiegujące

Tego typu przypadki wymagają indywidualnego sprawdzenia oraz podejścia. Infekcję sprzętu zaczynamy od skanowania i oceny zniszczeń systemu. Następnie usuwamy źródło problemu sprawdzonymi programami, które zapewniają dogłębne czyszczenie, naprawę uszkodzonego systemu oraz przeglądarek internetowych.

  • odzyskiwanie danych

Wysokowydajne i sprawdzone oprogramowanie, które posiadamy zapewnia odzysk danych z wszelkiego rodzaju nośników (dyski twarde, pendrive, karty pamięci, itd.). Odzyskane dane przenosimy na nowe nośniki według specyfikacji klienta.

Tablety oraz Smartfony

  • uszkodzony dotyk (uszkodzony digitizer)

Wszystkie uszkodzenia kwalifikują się do wymiany.

  • brak ładowania

Do sprawdzenia w tym przypadku jest zasilacz, układ ładowania lub bateria. Po wnikliwej diagnozie należy wymienić zasilacz lub baterie na nową lub poddać naprawie płytę główną.

  • uszkodzone wyświetlacze LCD

Do wymiany kwalifikują się wszystkie uszkodzone wyświetlacze LCD.

  • uszkodzenia płyt głównych, awarie układów zasilania lub zwarcia

Wszystkie rodzaje uszkodzeń płyt głównych poddawane są naprawie. Serwis kończy się kompleksową diagnostyką oraz testami. Płyty główne wymieniamy tylko wtedy, gdy koszt naprawy przekracza ich wartość lub jest brak możliwości naprawy.

  • krótki czas pracy na baterii

Przyczyną awarii może być uszkodzona bateria lub aplikacja nadmiernie obciążająca pobór energii. Jeżeli uszkodzona jest bateria, to wymieniamy ją na nową według preferencji klienta, oryginalne lub zamienniki.

Elektronika użytkowa

Jeśli posiadasz uszkodzoną elektronikę użytkową lub masz z nią problem, zapraszamy do nas. Postaramy się pomóc w każdym przypadku. Bierzemy jednak pod uwagę, że czasem naprawa jest nieopłacalna dla klienta, ze względu np. na wiek urządzenia, rozległość uszkodzeń lub jego stan techniczny. Nie podejmujemy się przeprowadzenia naprawy, gdy urządzenie okaże się zbyt rozlegle uszkodzone i tym samym koszt naprawy przekracza wartość rynkową takiego sprzętu.